References
Ahmed, P.K. (1998), Culture and climate for innovation, European Journal of Innovation Management 1(1): 30-43.
Amabile, T.M. (1996), Creativity and innovation in organizations, Boston: Harvard Business School Press.
Amabile, T.M. (1997), Motivating creativity in organization: On doing what you love and loving what you do, California Management Review, 40(1): 39-58.
Barsh, J., Capozzi, M., Davidson, J. (2008), Leadership and innovation, The McKinsey Quarterly 1: 37-47.
Baruk, J. (2001), Organizacyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa, in: M. Brzeziński (Eds.), Zarządzanie innowacjami technicznymi
i organizacyjnymi, Warszawa: Difin.
Birchall, D.W., Armstrong, M.S. (2001), Innovation management. Achieving multiple objectives, Henley-on-Thames: Henley Management College.
Bolivar-Ramos, M.T., Garcia-Morales, V.J., Mihi-Ramirez, A. (2011), Influence of technological distinctive competencies and organizational learning on organizational innovation to improve, Spain: Economics and Management, 16(1): 670-675.
Bratnicki, M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Calantone, R.J., Cavusgil, S.T., Zhao Y. (2002), Learning orientation, firm innovation capability and firm performance, Industrial Marketing Management, 31(6): 515-524.
Dawson, P, Andriopoulos, C. (2014), Managing change, creativity & innovation, London: Sage.
Deschamps, J.P. (2014), Liderzy innowacyjności, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer Business.
Ekvall, G. (1996), Organizational climate for creativity and innovation, European Journal of Work and Organizational Psychology, 5: 105-123.
Fabrowska, P. (2010), Kreatywność i innowacyjność przedsiębiorstwa a kultura organizacyjna firmy, Doradca Zawodowy, Kwartalnik 13: 44-45.
Ford, D.Y., Harris, J.J. (1992), The elusive definition of creativity, The Journal of Creative Behavior, 26(3): 186-190.
Hughes, G.D. (1998), Add creativity to your decision process, available at: https:// www.unc.edu/~gdhughes/ARTICLES. HTM (accessed 27 July 2018).
Jung, D.I. (2001), Transformational and transactional leadership and their effects on creativity in groups, Creativity Research Journal, 13(2): 185-195.
Kalinowski, T., (2010), Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Karwowski, M. (2009), Klimat dla kreatywności, Warszawa: Difin.
Lindskog, P., Hemphälä, J., Eriksson, A. (2017), Lean tools promoting individual innovation in healthcare, Creativity and Innovation Management 26(2): 175-188.
Loewe, P., Dominiquini, J. (2006), Overcoming the barriers to effective innovation, Strategy & Leadership, 34(1): 24-31.
Miller, J., Wroblewski, M., Villafuerte, J. (2014), Kultura kaizen, Warszawa: MT Biznes.
Niedzielski, P., Rychlik, K. (2006), Innowacje i kreatywność, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Parkhurst, H.B. (1999), Confusion, lack of consensus and the definition of creativity as a construct, The Journal of Creative Behavior, 33(1): 1-21.
Parnes, S.J. (1997), Optimize the magic of your mind, Buffalo: Bearly Limited.
Penc, J. (1995), Strategie zarządzania, Strategie dziedzinowe i ich realizacja. Zintegrowane zarządzanie strategiczne, Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
Penc, J, (1999), Innowacje i zmiany w firmie, Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
Penc J. (2006), Podstawy nowoczesnego zarządzania, Łódź: Akademica
Pietroń-Pyszczek, A., Piwowar-Sulej, K. (2013), Stymulowanie innowacyjności pracowników, Wrocław: Marina.
Podręcznik Oslo, (2005), Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Paryż: OECD&EUROSTAT (3rd edition): 19: 49-55.
Sehested, C., Sonnerberg, H. (2011), Lean innovation – a fast path from knowledge to value, Heidelberg: Springer.
Serafin, K. (2014), Innowacje jako konieczność we współczesnej organizacji, in: A. Świadek, J. Wiśniewska (Eds.), Innowacje we współczesnej gospodarce, Szczecin: Naukowe Wydawnictwo IVG.
Subramaniam, I.D., (2012), Determinant of innovative behaviour in the workplace: A case study of a Malaysian public sector Organization, American Journal of Social Issues & Humanities, 2(6): 384-397.
Souza, J.C., Bruno-Faria, M.F. (2013), The innovation process in the organizational context: An analysis of helping and hindering factors, Brazilian Business Review, 10(3): 113-136.
Squicciarini, M. (2017), Entrepreneurship, innovation and enterprise dynamics, Small Business Economics 48(2): 273278.
Świtalski W., (2004), Nauka, zasoby wiedzy, teorie innowacyjności a wzrost gospodarczy, Ekonomista 1: 94-98.
Szczepańska-Woszczyna, K., (2014), Innovations processes in the social space of the organization, Regional Formation and Development Studies 14: 220-229.
Szczepańska-Woszczyna, K., (2015), Leadership and organizational culture as the normative influence of top management on employee’s behaviour in the innovation process, Procedia Economics and Finance, 34: 396-402.
Tidd, J., Bessant, J.R., Pavitt, K. (1997), Managing innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Chichester: John Wiley & Sons
Thomas, N. (Ed.) (2009), Kreatywność i innowacje według Johna Adaira, Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Trias de Bes, F., Kotler, P., (2013), Innowacyjność. Przepis na sukces, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Urbaniec, M. (2018), Sustainable entrepreneurship: innovation-related activities in European enterprises, Polish Journal of Environmental Studies, 27(4): 1773-1779
Wang, X., Dass, M. (2017), Building innovation capability: the role of top management innovativeness and relative-exploration orientation, Journal of Business Research, 76: 127-135.
West, M.A. (2000), Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Warszawa: PWN.
Wiśniewska, J., Janasz, K. (2012), Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, Warszawa: Difin.
Zych, A. (2016), Istota i uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw, Tarnobrzeg: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnobrzegu.