References
Anioł, W. (2002), Paradoksy globalizacji, Warszawa: Aspra-JR.Chryssides, G.D., Kaler, J.H. (1999), Wprowadzenie do etyki biznesu, Warsza -wa: PWN.
Chwistecka-Dudek, H. (2014), Koncepcja etyki w procesach zarządzania przed-siębiorstwem, Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Drucker, P.F. (1999), Społeczeństwo pokapitalistyczne, Warszawa: PWN.
Friedman, M. (1993), Kapitalizm i wolność, Warszawa: PWN.
Friedman, M. (1970), The social responsibility of business is to increase its profits, The New York Times Magazine, September 13.
Goel, M., Ramanathan,P. E. (2014), Business ethics and Corporate Social Re -sponsibility –Is there a dividing line? Procedia –Economics and Finance, 11: 49-59.
Griffin, R.W. (1999), Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: PWN.
Gruszecki, T. (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Warszawa: PWN.
Henderson, D. (2001), Misguided virtue. False notions of Corporate Social Responsibility, London: IEA.
Korten, D.C. (2003), Świat po kapitalizmie. Alternatywy dla globalizacji, Łódź: Stowarzyszenie Obywatel.
Kraisornsuthasinee, S. (2012), CSR through the heart of the Bodhi tree, Social Responsibility Journal, 8(2): 186-198.
Mohr, L.A., Webb, D.J., Harris, K.E. (2001), Do consumers expect companies to be socially responsible? The impact of Corporate Social Responsibility on buying behavior, The Journal of Consumer Affairs, 1(35): 45-72.
Mullerat, R. (2010), International Corporate Social Responsibility, Alphen aan den Rijn: Kluwer Law International BV.
Nakonieczna, J. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw między-narodowych, Warszawa: Difin.
Obłój, K. (2010), Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy, Warszawa: Poltext.
Rok, B. (2001), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, stra -tegie, standardy, Warszawa: Forum o Odpowiedzialności Biznesu.
Sankar, S., Bhattacharya, C.B. (2001), Does doing good always lead to doing better? Consumer reactions to Corporate Social Responsibility, Journal of Marketing Research, 38: 225-243.
Sroka, W., Lőrinczy, M. (2015), The perception of ethics in business: Analysis of research results, Procedia –Economics and Finance, 34: 156-163.
Stiglitz, J. (2004), Globalizacja, Warszawa: PWN.
Tullberg, J. (2005), Reflections upon the responsive approach to corporate so -cial responsibility, Business Ethics: A European Review, 14(3): 261-276.
Wołowiec, T. (2004), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw nową for-mułą zarządzania, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 3: 3-11.